OFERTA DO POBRANIA W PDF
PROWADZĄCY
CZAS TRWANIA: 9.00 - 14.15
TERESA DOCZEKALSKA
- specjalista prawa oświatowego, wieloletni dyrektor szkoły, wykładowca z ponad 30-letnim stażem pracy w oświacie, członek OSKKO. Ukończyła studia oraz liczne kursy w zakresie administracji publicznej i zarzadzania. Zajmuje się tematyką związaną z zarządzaniem dokumentacją i stosowaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych i KPA w praktyce szkolnej. Od wielu lat prowadzi szkolenia dla pracowników administracyjnych szkół. Jest wysoko cenionym trenerem i konsultantem.
► Cel kursu
Celem głównym jest zapoznanie uczestników z podstawowymi aktami prawa regulującymi pracę
sekretariatu szkoły oraz nabycie umiejętności wykorzystania ich w praktyce.
► Adresaci:
Kurs adresowane jest do osób nowo zatrudnionych oraz zamierzających podjąć pracę
w sekretariacie szkoły lub placówki oświatowej.
► Program:
I DZIEŃ: godz. 17.00 – 20.00 (przerwa 18.30 – 18.40)
1. Podstawy prawne funkcjonowania szkół i placówek oświatowych - hierarchia prawa.
2. Status zawodowy i zakres obowiązków sekretarza szkoły.
3. Organizacja pracy sekretariatu w oparciu o instrukcję kancelaryjną i rzeczowy wykaz akt:
- Zasady tworzenia instrukcji kancelaryjnej i rzeczowego wykazu akt.
- Przyjmowanie i obieg dokumentacji – systemy kancelaryjne tradycyjne, elektroniczne i mieszane.
- Bezdziennikowy system kancelaryjny (spis spraw, znak sprawy, teczki rzeczowe).
- Zasady nadawania, kontynuacji i zmiany znaków sprawy w systemie dziennikowym
i bezdziennikowym.
- Dokumentacja tworząca akta sprawy i nietworząca akt sprawy.
- Dekretowanie pism.
- Archiwizowanie akt.
II DZIEŃ: godz. 17.00 – 20.00 (przerwa 18.30 – 18.40)
1. Dokumenty szkolne z uwzględnieniem nowych regulacji prawnych:
- Wykaz najważniejszych dokumentów, które powinny znaleźć się w placówce
oświatowej.
- Zasady ewidencjonowania dzieci i uczniów – księga ewidencji i księga uczniów.
- Kontrola spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.
- Wydawanie legitymacji uczniowskich i prowadzenie ich ewidencji.
- Zasady prostowania błędów i oczywistych omyłek.
- Arkusze ocen: prowadzenie i kompletowanie, adnotacje, zakładanie księgi arkuszy ocen.
2. Rodzaje pism urzędowych - podstawowe zasady ich redagowania.
3. Jednostki redakcyjne według techniki prawodawczej.
III DZIEŃ: godz. 17.00 – 20.00 (przerwa 18.30 – 18.40)
1. Stosowanie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego:
- Obowiązek prowadzenia metryki akt załatwianych spraw.
- Przyjmowanie, rejestrowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków.
- Wydawanie zaświadczeń, odpisów i kopii.
- Zasady wydawania duplikatów świadectw i legitymacji.
- Pobieranie opłaty za wydawanie duplikatów.
- Poświadczanie zgodności kopii z oryginałem.
2. Druki ścisłego zarachowania – rodzaje, ewidencja, kontrola i likwidacja.
3. Pieczęcie i pieczątki szkolne:
- Procedura zamawiania.
- Rejestr, używanie i przechowywanie pieczęci i pieczątek.
- Zasady postępowania w przypadku utraty pieczęci urzędowej.
- Procedura zniszczenie pieczęci urzędowych.
► Cena: 800 zł/ brutto
Cena obejmuje:
- udział w 3–dniowym kursie,
- przerwę kawową w każdym dniu kursu*,
- materiał szkoleniowy,
- wzory dokumentów,
- bezpłatne konsultacje z wykładowcą na temat spraw z zakresu prowadzenia sekretariatu
w okresie do 7 dni od dnia kursu,
- zaświadczenie potwierdzające udział w kursie.
► Miejsce kursu stacjonarnego: BYDGOSZCZ, ul. Czerkaska 32.
► Miejsce szkolenia online: dowolne miejsce przy komputerze z dostępem do Internetu.
*catering kawowy dotyczy tylko kursów stacjonarnych
Masz pytania lub jesteś zainteresowany tym kursem/szkoleniem?
Zapraszamy do kontaktu.
LUB
Centrum Szkoleń i Administracji VIRTUS
kom. 604 129 982, 511 128 938
Centrum Szkoleń i Administracji VIRTUS
Siedziba biura:
ul. Czerkaska 32 lok. 10
85-636 Bydgoszcz
KONTAKT:
Tel. kom. 511 128 938
604 129 982
e-mail: kontakt@virtus-szkolenia.pl