OFERTA DO POBRANIA W PDF

                       PROWADZĄCY

      CENA: 280 PLN  

CZAS TRWANIA:11.30 - 15.30

TERESA DOCZEKALSKA 

- specjalista  prawa oświatowego, wieloletni dyrektor szkoły, wykładowca z ponad 30-letnim stażem pracy w oświacie, członek OSKKO. Ukończyła studia oraz liczne kursy w zakresie administracji publicznej i zarzadzania. Zajmuje się tematyką związaną z zarządzaniem dokumentacją i stosowaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych i KPA w praktyce szkolnej. Od wielu lat prowadzi szkolenia dla pracowników administracyjnych szkół. Jest wysoko cenionym  trenerem i konsultantem.

►  Cel szkolenia

 

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z aktualnymi aktami prawnymi regulującymi pracę sekretariatu,

ze szczególnym uwzględnieniem dokumentacji szkolnej i uczniowskiej, oraz zdobycie wiedzy niezbędnej

do stosowania nowych regulacji w praktyce. Uczestnicy dowiedzą się m.in. jak tworzyć i jak stosować instrukcję kancelaryjno-archiwalną i JRWA oraz jak  prowadzić dokumentację związaną z  kontrolowaniem i egzekucją spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, wydawaniem zaświadczeń, odpisów, kopii i duplikatów. Podczas szkolenia zostaną również przedstawione kluczowe informacje na temat wdrażania elektronicznej komunikacji po 10 grudnia 2023 r. (tzw. e-doręczenia).

 

►  Adresaci 

 

 

Osoby pracujące na stanowisku sekretarza i sekretarki w placówkach oświatowych, referenci, specjaliści do spraw administracyjnych oraz wszystkie osoby, które chcą poszerzyć i zdobyć nowe kompetencje zawodowe.

 

 

►  PROGRAM 

 

I CZĘŚĆ: godz. 11.30 – 13.00  

              1. Zasady prowadzenia spraw kancelaryjnych w jednostce oświatowej w oparciu o instrukcję kancelaryjną
                  i rzeczowy wykaz akt:
 

                  ►   Instrukcja kancelaryjna, JRWA i instrukcja archiwalna – zasady tworzenia i uzgadniania z Archiwum

                         Państwowym.

                  ►   System kancelaryjny dziennikowy i bezdziennikowy – co warto o nich wiedzieć?

                  ►   Podstawowe czynności kancelaryjne – rejestracja pism wpływających, nadawanie znaku sprawy,

                         dekretacja, obieg i przechowywanie dokumentacji.

                  ►   Spis spraw, teczka rzeczowa, podteczka i teczka wydzielona – na co zwrócić uwagę?

                  ►   Dokumentacja tworząca i nietworząca akt spraw – rodzaje i sposób przechowywania.

                  Przerwa: 13.00 – 13.15

 

II CZĘŚĆ: godz. 13.15 – 14.15

 

             1.  Dokumenty szkolne z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa.

             2.  Obowiązki sekretarza szkoły dotyczące spraw uczniowskich:

                  ►   Zasady ewidencjonowania dzieci i uczniów – księga ewidencji i księga uczniów.

                  ►   Kontrola i egzekucja spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki z uwzględnieniem uczniów
                         wyjeżdżających za granicę i dzieci ukraińskich.

                  ►   Wydawanie i ewidencja legitymacji uczniowskich papierowych, e-legitymacji i m-legitymacji.

                  ►   Arkusze ocen: prowadzenie i kompletowanie, adnotacje, postępowanie przy zmianie nazwiska i adresu,
                         zakładanie księgi arkuszy ocen.

                  ►   Zasady prostowania błędów i oczywistych omyłek w dokumentach szkolnych - w jakich przypadkach
                         jest konieczne a w jakich niedozwolone?

 

                  Przerwa: 14.15 – 14.30

 

III CZĘŚĆ: godz. 14.30 – 15.30

 

          1.  Stosowanie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego:

                  ►   Metryka załatwianych spraw administracyjnych - wzór i sposób prowadzenia.

                  ►   Zasady wydawania zaświadczeń, odpisów i kopii dokumentów.

                  ►   Różnice w sposobie poświadczania zgodności kopii z oryginałem dokumentacji uczniowskiej
                         i dokumentacji pracowniczej.

                  ►   Wystawianie duplikatów świadectw w świetle rozporządzenia MEiN z dnia 07 czerwca 2023 r.

                  ►   Druki ścisłego zarachowania - co należy o nich wiedzieć i jak z nimi postępować?

         2.   Podsumowanie.

 

 

 

  Prowadzący

 

      Specjalista  prawa oświatowego, wieloletni dyrektor szkoły, wykładowca z ponad 30-letnim stażem pracy
      w oświacie. Zajmuje się tematyką związaną z zarządzaniem dokumentacją i stosowaniem normatywów
      kancelaryjno-archiwalnych w praktyce szkolnej oraz prawem pracy i BHP. Od lat współpracuje z uczelniami
      i ośrodkami szkoleniowymi realizując szkolenia dla pracowników oświaty.

 

►   CENA: 280 zł netto/ brutto - szkolenie online,   450 zł netto/ brutto   - szkolenie stacjonarne 

 

Cena zawiera: udział w szkoleniu, serwis kawowy i lunch*, materiały szkoleniowe, zaświadczenie potwierdzające
                         uczestnictwo w szkoleniu.

 

 * nie dotyczy szkoleń on-line

 

 

 

►   CZAS TRWANIA:       11.30 - 15.30 - szkolenie online,    9.00 - 15.00  - szkolenie stacjonarne

 

 

 

 

 

 

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu przekazania informacji o szkoleniu.
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Masz pytania lub jesteś zainteresowany tym szkoleniem?

Zapraszamy do kontaktu.

Jak wziąć udział w szkoleniu online?

LUB

ZAPISZ SIĘ ON-LINE

Prowadzenie sekretariatu w świetle obowiązujących przepisów kancelaryjno-archiwalnych, KPA i prawa oświatowego

DANE FIRMY:


 

NIP: 9531142683

Nr konta: mBank 91 1140 2004 0000 3702 7611 0628

FORMULARZ KONTAKTOWY

   Centrum Szkoleń i Administracji VIRTUS

kom.  604 129 982,  511 128 938

Centrum Szkoleń i Administracji VIRTUS

Siedziba  biura:

 

ul. Czerkaska 32 lok. 10

85-636 Bydgoszcz

KONTAKT:



Tel. kom. 511 128 938

                  604 129 982

e-mail: kontakt@virtus-szkolenia.pl

 

01 października 2019