Program szkolenia:

 

 

MODUŁ I:
1. Status zawodowy i zakres obowiązków sekretarza szkoły.
2. Organizacja pracy sekretariatu w oparciu o instrukcję kancelaryjną i rzeczowy wykaz akt:
    - zasady tworzenia instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego  wykazu akt;
    - przyjmowanie i obieg dokumentacji - systemy kancelaryjne tradycyjne, elektroniczne 
      i mieszane;
    - bezdziennikowy system kancelaryjny (spis spraw, znak sprawy, teczki rzeczowe);
    - zasady nadawania i kontynuacji znaków sprawy w systemie dziennikowym i bezdziennikowym;
    - dekretowanie pism;
    - przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji zgodnie z instrukcją archiwalną;
   
 
MODUŁ II:
Dokumenty szkolne z uwzględnieniem nowych regulacji prawnych:
    - regulacje prawne dotyczące funkcjonowania szkoły;
    - wykaz najważniejszych dokumentów, które powinny znaleźć się w placówce oświatowej,
    - zmiany w dokumentacji szkolnej po 2019 r. 
    - prowadzenie dokumentacji szkolnej w wersji elektronicznej.
    - zasady ewidencjonowania dzieci i uczniów - księga ewidencji i księga uczniów;
    - kontrola realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. 
    - wydawanie legitymacji uczniowskich i prowadzenie ich ewidencji;
    - zasady wydawania duplikatów świadectw i legitymacji;
    - postępowanie ze świadectwami nieodebranymi przez uczniów lub absolwentów;
    - arkusze ocen: prowadzenie i kompletowanie, adnotacje, zakładanie księgi arkuszy ocen;
    - zasady prostowania błędów i oczywistych omyłek.
 
  MODUŁ: III
1. Stosowanie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego:
    - decyzje administracyjne w szkole;
    - obowiązek prowadzenia metryki akt załatwianych spraw;
    - przyjmowanie, rejestrowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków;
    - wydawanie zaświadczeń, odpisów i kopii;
    - poświadczanie zgodności kopii z oryginałem;
    - pobieranie opłaty za wydawanie duplikatów.
2. Pieczęcie i pieczątki szkolne:
    - procedura zamawiania,
    - rejestr, używanie i przechowywanie pieczęci i pieczątek,
    - zasady postępowania w przypadku utraty pieczęci urzędowej,
    - procedura zniszczenie pieczęci urzędowych.

 

 

     Prowadzący: specjalista  prawa oświatowego, były dyrektor szkoły, wieloletni praktyk 

     i wykładowca współpracujący z uczelniami i najlepszymi ośrodkami  szkoleniowymi.

     Absolwent studiów z zakresu administracji w jednostkach samorządowych i zarządzania oświatą.

     Od lat współpracuje z kadrą oświatową na poziomie opracowywania projektów szkoleniowych 

     i realizacji szkoleń.

      

     CENA:   260 zł netto/ brutto - szkolenie online, 340 zł netto/ brutto - szkolenie stacjonarne

   

 

     Cena zawiera:

 

    MATERIAŁY   

 

    SERWIS KAWOWY*

 

    LUNCH*

   

    INDYWIDUALNE KONSULTACJE 

 

   CERTYFIKAT SZKOLENIA

 

* nie dotyczy szkoleń on-line

 

 

 

 

 

 

 

Prowadzenie sekretariatu z uwzględnieniem nowych uregulowań prawnych
01 October 2019

Strona główna | O nas | Kalendarz szkoleń | Usługi | Kontakt 

© 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.

                         ul. Czerkaska 32 lok. 10,

                         85-636 Bydgoszcz

             

                                    tel. 52 331 47 10

             

                                    kontakt@szkolenia-virtus.pl

Kontakt z nami

Jesteśmy tutaj

O nas